[vc_row type= »in_container » scene_position= »center » text_color= »dark » text_align= »left » overlay_strength= »0.3″][vc_column column_padding= »no-extra-padding » column_padding_position= »all » background_color_opacity= »1″ background_hover_color_opacity= »1″ width= »1/1″][vc_column_text]Stéphane Réthoré avait pour ambition de devenir dessinateur de BD avant de s’orienter vers la réalisation. Ce féru de littérature et de cinéma de science-fiction comme de jeux vidéos fait ses armes sur quelques fausses pubs avant de passer au court métrage avec 300 000 KILOMETRES / SECONDE.
Mélange de polar et de SF dans le Paris des années 50 le film traduit le goût de Stéphane pour les voyages temporels, les univers parallèles et le cyberpunk. Remarqué pour son ambition et sa qualité d’exécution, il remporte de nombreux prix à travers le monde.
Fort de cette expérience, Stéphane souhaite désormais mettre sa vision au service d’oeuvres visuellement soignées capables d’immerger le spectateur dans de nouveaux univers, qu’ils soient sombres, poétiques ou parfois même violents, à la manière de Terry Gilliam ou James Cameron, deux de ses influences majeures.

Stéphane Réthoré originally wanted to become a comic-book artist before turning his eye to directing. A fan of science-fiction litterature and movies, as well as video games, he cut his teeth on a few spec commercials before getting into fiction with the short film 300 000 KILOMETERS PER SECOND. A mix of noir and Sci-Fi taking place in Paris in the 1950s, the film is representative of Stéphane’s taste for time travels, parallel universes and cyberpunk. Lauded for its ambition and the quality of its craft, it won numerous awards throughout the world.
On the back of this experience, Stéphane now wishes to put his vision in service of visually lavish works, capable of immersing their audience in new worlds, be they dark, poetic, or on occasion violent, in the style of Terry Gilliam or James Cameron, two of his major influences.

http://vimeopro.com/stephanerethore/director[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type= »in_container » scene_position= »center » text_color= »dark » text_align= »left » overlay_strength= »0.3″][vc_column column_padding= »no-extra-padding » column_padding_position= »all » background_color_opacity= »1″ background_hover_color_opacity= »1″ width= »1/1″]

Campagne digitale – Naissance d’un timbre

Directed by Stéphane Réthoré and Délphine Cinier

Campagne digitale – LEGO / Hopscotch

Directed by Stéphane Réthoré

Making-of – Recettes Régilait

Directed by Stéphane Réthoré

Exotic Toy – All alone

Directed by Stéphane Réthoré

Nike – Movement is…

Directed by Stéphane Réthoré

easyJet & Unicef

Directed by Stéphane Réthoré

Nike – Become who you are

Directed by Stéphane Réthoré

Xbox – 360 Kinect

Directed by Stéphane Réthoré

Court métrage – 300 000 Km / Sec

Directed by Stéphane Réthoré

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